6 najważniejszych trendów e-commerce w 2017 roku

18

Lipiec, 2017

strony internetowe,

projektowanie stron internetowych,

e-commerce 2017,

trendy w e-commerce,

Sieć internetowa ciągle się rozwija, zatem dla właścicieli witryn e-commerce śledzenie na bieżąco najnowszych trendów e-commerce ma kluczowe znaczenie dla osiągania zarówno krótko- jak i długoterminowych sukcesów. W praktyce umiejętność dostosowywania się do zmian oznacza, że znajdujesz się na dobrej drodze, aby zwiększyć swoją sprzedaż. Jednakże zazwyczaj poszukiwanie trików e-commerce dla stron internetowych często oznacza przedzieranie się przez sieć internetową bez gwarancji znalezienia interesujących dla Ciebie trendów lub trików.

W tym wpisie opiszemy 6 najważniejszych trendów w handlu internetowym tzw. e-commerce, które będą miały wpływ na strony internetowe w 2017 roku. Dowiesz się w jaki sposób możesz pomóc swojemu biznesowi się rozwinąć i w jaki sposób możesz wprowadzić niżej wymienione trendy, aby pracowały na Twój sukces.

Zatem zaczynajmy!

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+

„Kto nie idzie do przodu, ten się cofa”
Johann Wolfgang von Goethe

  1. Popularność SSL / https

 

Google wydaje się kłaść coraz większy nacisk na bezpieczeństwo, np. teraz gdy Google wyraźnie zaznacza witryny niezabezpieczone, nic dziwnego, że wielu właścicieli stron internetowych stara się wdrożyć standardy HTTPS. Zanim przejdziemy dalej, wytłumaczę różnicę pomiędzy HTTP a HTTPS:

a) Hypertext Transfer Protocol (HTTP) jest o protokół, który przekazuje informacje pomiędzy klientem a serwerem, ale robi to w sposób niezabezpieczony. W praktyce oznacza to, iż osoba trzecia ( np. Hakerzy) mogą włamać się i przechwycić transmisję danych.

b) Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS) jest to protokół bardzo podobny do HTTP z tą różnicą, iż dane są szyfrowane – co w praktyce utrudnia ich przechwycenie.

Aby zorientować się czy witryna którą aktualnie odwiedzamy używa HTTP czy HTTPS wystarczy spojrzeć na pasek adresu- zwróć uwagę na symbol kłódki oraz https:// na początku adresu URL:

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+

Nie każda strona potrzebuje używać HTTPS, szczególnie jeśli nie zbiera wrażliwych danych. Jednakże dla stron e-commerce, HTTPS jest koniecznością, absolutnym MUST HAVE. Kiedyś było to złożonym procesem, aby zabezpieczyć swoją stronę w ten sposób, jednak wydarzenie Let’s Encrypt sprawiło że dostanie się na pokład bezpiecznych stron stało się prostsze. Obecnie każdy większy lub mniejszy hostingodawca oferuje certyfikaty SSL w swojej ofercie.

2. Nacisk na urządzenia Mobilne

Prawie 60% wyszukiwań internetowych w roku 2016 pochodzi z urządzeń mobilnych, właściciele e-commerce nie mogą dłużej chować głowy w piasek jeśli chodzi o posiadanie elastycznej i przyjaznej dla urządzeń mobilnych wersji swojej strony internetowej. Mówiąc prościej, w pierwszej kolejności projektując stronę internetową należy pomyśleć przede wszystkim o małych ekranach. Dostosowanie strony w taki sposób jest niezbędne, aby umożliwić użytkownikom dostęp do wszystkich funkcjonalności Twojej strony.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+

Mobile pierwszy projekt nie jest nową koncepcją, ale wraz z przyspieszonym wzrostem znaczenia Mobilnych stron internetowych, trzeba bardzo skupić się na tej dziedzinie w 2017 roku. Na początku należy zmierzyć się z Google Mobile Friendly Test – aby mieć podstawowe pojęcie na jakim poziomie znajduje się obecnie nasza witryna. Aby to sprawdzić wystarczy dodać adres Twojej strony i kliknąć RUN TEST, aby otrzymać wyniki.

https://search.google.com/search-console/mobile-friendly

Google udostępnia również sugestie dotyczące stron internetowych, które pomogą Ci ulepszyć witrynę, równie dobrze możesz skorzystać z Google PageSpeed Insights aby poznać dodatkowe informacje na ten temat:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Mówiąc o Mobile friendly należy wziąć pod uwagę faktyczny czas ładowania się witryny. Wielu mobilnych użytkowników będzie zależnych od danych mobilnych, dlatego należy pamiętać że poprawa szybkości ładowania strony powinna być wysoko na Twojej liście zadań.

Istnieje wiele sposobów na zoptymalizowanie bieżącej strony na urządzenia mobilne. Skontaktuj się z firmą, która tworzy strony internetowe, aby przedstawiła Ci taką ofertę.

3. Zaufanie buduje sprzedaż

Niezależnie od tego w jaki sposób zabezpieczasz swój e-commerce, proszenie klientów o przekazanie poufnych danych jest zawsze obarczone ryzykiem. Nawet znane marki nie są bezpieczne przed łamaniem danych, więc to nic dziwnego, iż klienci są teraz bardziej ostrożni niż kiedykolwiek przedtem. Jeśli witryna wydaje się być nierzetelna, zwiększenie sprzedaży może być trudne.

Już wspomnieliśmy o korzyści HTTPS i SSL, ale w inny sposób one również zapewniają komfort i zwiększenie zaufania a to zwiększa przejrzystość. Nie jest to nowy koncept ale jego znaczenie mocno wzrasta. Firmy każdej wielkości mogą stosunkowo łatwo zrealizować ten punkt i czerpać korzyści.

Po pierwsze, powinieneś zachęcić klientów do pozostawienia recenzji produktu. Poproś ich, aby byli całkowicie szczerzy i nawet oferuj zniżki dla tych, którzy zostawią opinię – nawet w przypadku niekorzystnych. Zyski są dwojakie:

a) pokazujesz klientom, że dbasz o ich satysfakcję,

b) będzie ich to motywować do faktycznego pozostawienia opinii oraz opisania ich doświadczeń.

Oczywiście należy wziąć pod uwagę możliwość uzyskania mniej idealnych opinii i ocen niż się spodziewałeś. Jednakże jest to dobra okazja do budowania zaufania pomiędzy Tobą a Twoim klientem. Ci którzy poświęcą czas na opisanie Twojego produktu najprawdopodobniej docenią szansę uwolnienia swoich poglądów.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+

Docenianie ich opinii – nawet poprzez odpowiadanie na krytykę – oznacza, że są dla Ciebie ważne odczucia klientów, podczas równoczesnej pracy przy sprostaniu ich wymagań. Jest to obustronnie korzystne.

Finałowa wskazówka, jak zbudować zaufanie używając „dowodów społecznych”, takich jak referencje. Referencje dodają realistycznego punktu widzenia Twoich usług, mogą również złagodzić obawy nowych klientów – potencjalnie czynią ich bardziej skłonnymi kupić od Ciebie.

Utworzenie sekcji referencje na stronie powinno znaleźć się na liście rzeczy do zrobienia na początku projektowania strony.

4. Koncentracja na wygodzie klienta

Dzięki koncepcjom takim jak: dostawa w tym samym dniu i sprawdzenia czasu dostawy jednym kliknięciem, duże firmy zajmujące się sprzedażą z pewnością wykorzystają to udogodnienie na całkowicie nowym poziomie. Chociaż nie jesteś w stanie zaoferować wszystkiego co robi “duży chłopiec” możesz jeszcze wiele innych rzeczy zrobić, aby stworzyć wygodne doświadczenie dla klientów Twojej strony. Dzięki koncepcjom takim jak: dostawa w tym samym dniu i sprawdzenia czasu dostawy jednym kliknięciem, duże firmy zajmujące się sprzedażą z pewnością wykorzystają to udogodnienie na całkowicie nowym poziomie. Chociaż nie jesteś w stanie zaoferować wszystkiego co robi “duży chłopiec” możesz jeszcze wiele innych rzeczy zrobić, aby stworzyć wygodne doświadczenie dla klientów Twojej strony.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+

Ostatecznie, wygoda klienta polega na usunięciu przeszkód na drodze klienta do zakupu. Witryny są coraz bardziej usprawnione wraz ze wzrostem mobilnych stron internetowych. Strony są skupione na powrocie kupujących.Aby uzyskać właściwy tor myślenia, musisz zadać sobie dwa pytania: Co obecnie utrudnia klientom naciśnięcie przycisku Kup teraz i dotarcie do ostatniego etapu zakupu jakim jest potwierdzenie oraz drugie co można zrobić, aby usunąć te przeszkody. Na szczęście istnieje kilka sposobów, które można wdrożyć:

– Zaoferuj opcję czatu na żywo. Dając klientom możliwość aktywnej rozmowy z członkami zespołu sprzedaży, umożliwia im to zadawanie pytań i otrzymanie odpowiedzi w ciągu kilku minut.

– Akceptuj szeroki zakres płatności. Zapewnienie klientom możliwości płacenia na wiele różnych sposobów ułatwia zakupy i zwiększa szansę na sprzedaż.

– Posiadanie łatwo dostępnej i obszernej strony FAQ. Twoi klienci nie chcą spędzać czasu na poszukiwaniu odpowiedzi na ich pilne pytanie, a brak jednoznacznej odpowiedzi może doprowadzić do utraty sprzedaży. Aby temu zaradzić, umieść łatwą w znalezieniu stronę FAQ na witrynie.

Oczywiście to nie jedyne wskazówki, które zwiększają wygodę klienta, ale wdrożenie ich skutkuje przejściem długiej drogi w celu zaspokojenia potrzeb klienta – czy zdają sobie z nich sprawę czy nie.

5. Wzrost personalizacji klientów

Wiele firm obecnie używa remarketingu w swoich kampaniach. Konsumenci oczekują obecnie dostosowywania się do ich indywidualnych potrzeb bardziej niż kiedykolwiek. Jest to bardzo ważny element każdej witryny e-commerce.
Witryna, reklama która jest dostosowywana do preferencji potencjalnych Klientów daje więcej szans na sfinalizowanie sprzedaży. Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby Twój klient poczuł się bardziej jak w „domu”.
Po pierwsze, rozważ wdrożenie remarketingu – twórz skuteczne listy odbiorców na podstawie tego czym byli zainteresowani w momencie odkrywania twojej strony, aby po opuszczeniu strony i nie dokonaniu zakupu zachęcić ich do powrotu. Np. może to być dodatkowy rabat lub gratis do zamówienia złożonego dzisiaj. Zachęcaj do powrotu, zakupu i wyznacz konkretny czas obowiązywania danej promocji.
Po drugie, testuj różne warianty strony testy A/B pozwalają na wybranie nejlepszej wersji strony, która generuje najwięcej sprzedaży.
Po trzecie, wysyłaj spersonalizowane e-maile do osób, które nie dokonały zakupu od dłuższego czasu. Np. Cześć Tomku, dawno Cię u nas nie było. itp. Oferuj konkretne produkty na podstawie wcześniej dokonanych zakupów.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+

Jak widać istnieje wiele możliwości na personalizowanie witryn i reklam. Testuj i wdrażaj te, które generują najwięcej sprzedaży.

6. Social Media – zaangażowanie społeczne

Publiczne udostępnienie wydarzenia na Facebooku w 2016 roku spowodowało dość duży gwar i umożliwiło firmom nawiązanie kontaktów z klientami na bardziej osobistym poziomie przy użyciu nowoczesnego i świeżego formatu. Oczywiście relacje jakie masz z klientami mogą mieć wpływ na sprzedaż, a 2017 rok zdaje się być rokiem kiedy zbliżasz się do klientów.

Aby rozpocząć ten trend rozważmy Twoja ogólną strategię. Może Ci się wydawać że jest już doskonała, ale zawsze znajdzie się miejsce na poprawę. Ostatecznie to Ty powinieneś być aspektem swojego marketingu, który nieustannie się ocenia. Następnie rozważ, jak media społecznościowe są zintegrowane z Twoją witryną.

Umożliwiaj swoim Klientom i Odwiedzającym dzielenie się ciekawą treścią. Wstaw na stronę odpowiednie przyciski umożliwiające podzielenie się zawartością. Jednak zwykłe dodanie ikon udostępniania do Twojej witryny nie wystarczy.

Musisz iść dalej w budowaniu relacji z klientami, a oferowanie przekupstw jest wypróbowaną taktyką. Na przykład wysłanie „powitalnego” kodu rabatowego do nowych obserwujących lub nagradzanie tych, którzy udostępniają treść.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+

To tylko parę przykładów jak wykorzystać potencjał social media. Prawdziwa strategia musi urodzić się w Twojej głowie.

 

5. Podsumowanie

Strony i sklepy internetowe ciągle się zmieniają zatem może być trudne bieżące śledzenie tego co aktualnie jest na topie i w modzie. Jednakże dla wielu właścicieli witryn e-commerce wyprzedzanie reszty może być różnicą pomiędzy sukcesem a porażką.

Oczywiście nikt nie może (albo nawet nie powinien) realizować wszystkich trendów, więc wybór tych które zaoferują Ci najlepszą szansę nowoczesnego i aktualnego e-commerce w 2017 będą kluczem.

A Ty które trendy uważasz za mające wpływ na witryny e-commerce w 2017 roku? Daj nam znać w komentarzach!

 

autor

Przemysław Gajer
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+

Przemysław Gajer

CEO

Od 2008 roku zajmuje się reklamą internetową oraz projektowaniem stron internetowych. W 2017 roku oferuje wraz ze swoją firmą TRUST MARKETING skuteczne strony internetowe. Strony, które zachęcają do zakupów i zamówień.

Sprawdź naszą ofertę sklepów internetowych oraz stron internetowych.